Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2013 11:44 - Животински жертвопринoшения в дхармичните и в абрахамските религии 2
Автор: budha2 Категория: Други   
Прочетен: 2475 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 04.03.2017 09:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                                                           image                             

Сам Христос НЕ ял ДОРИ И РИБА(въпреки, че "Рибата" е Негов символ в ДЪЛБОКО ЕЗОТЕРЧИЕН СМИСЪЛ). Изход 13:1 Господ говори още на Моисея казвайки:
Посвети на Мене всяко първородно, всяко, което отваря утроба между израилтяните - и човек и животно; то е Мое.Числа 3:13 Защото всяко първородно е Мое; в деня, когато поразих всяко първородно в Египетската земя, Аз осветих за Себе Си всяко първородно в Израиля, и човек и животно; Мои ще бъдат. Аз съм Иеова. Битие 22:2
И рече Бог: Вземи сега единствения си син, когото любиш, сина си Исаака, та иди в местността Мория и принеси го там във всеизгаряне на един от хълмовете, за който ще ти кажа.Соломоновият храм , известен също като Първия храм, е според Танах първият еврейски храм в Йерусалим. Той представлявал главната фокусна точка на
юдаизма и място за извършване на жертвоприношения.
Храмовият хълм или Благородното светилище (на иврит Хар ХаБаит, на арабски الحرم الشريف ал-Харам ал-Шариф) е религиозен обект в Йерусалим, най-свещеното място за юдейската религия и второто най-свещено място за исляма.В края на III-тото хилядолетие пр.Хр. това високо място е култов център на земите на йевусеите и е известно от Стария завет на Библията под името Мория. Думата "холокост" е пъроначалното еврейско жертвоприношение. То буквално значи "пълно изгарне"-"все-изгаряне"познато от Аврам и сина му?... Битие 22:2 И който легне с жена, която е в нечистотата си, и открие голотата й, той е открил течението й, и тя е открила течението на кръвта си; за това, да се изтребят и двамата изсред людете си.Пренасяли ли са юдеите хора в жертва на Яхве?Първо защо точно кръвта на нечие животно или човек ще бъде платежно средство за твои грешки? Второ - ИМА ЛИ НЕЦЕНЗУРИРАНИ ИЛИ ЗАМАСКИРАНИ ЧОВЕШКИ ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЯ, които евреите извършват за тези си свои ОЧЕИЗВАДНИ и БЕЗСПОРНИ еврейски грехове?.И трето става дума за изкупителна кръв на неевреи ,еврейски гарван(rabbi raven) на друг еврейски гарван("гарвану"-rabbi rival) око не вади..Левит 20
Какъв "сексуален грях" вижда Яхве в тази жена, освен, че е в (цикъл)? *Клетките на кръвта се продуцират в костния мозък, посредством процес означаван като хематопоеза.
*Яхве изисква кръвта с жертвоприношения и все-изгаряне, употреба на вино(алкохол). Библейските пророци не правят изключение от индианските и сибирските шамани, които употребяват псхитропни вещества за "откровенията" си.

            image

КРЪВ - КРЪСТ - КРИСТ
КАЛИ ЮГА

Кръвно разбиране на Христос, Юдейско сектантсво произлизащо от Кръвният извънкласов абрахамизъм - наследник на нисш лунен ведически култ към Кали

*Христос е превърнал водата във вино. Виното е символ на кръвта. Кръвта е "сгъстен огън", огънят е "сгъстен въздух".
*"Агнето" е другото наименование на земният и подземният огън "Агни".

*Аналог на кръвен бог е Кали-разрушителният аспект на материалната природа. В нейна чест се употребяват интоксиканти и се правят кървави и огнени жертвоприношения.

*"Кивотът" е и "Кааба"- ковчегът-куб, който символизира Утробата(на Бог). Крилата на "Светая Светих" са Шакина(Шакти)- "крилата на Изида/Маат" Култът към кръвта не е само в Стария завет.Той е много ярко подчертан и в Новия.

...А Иисус им рече: истина, истина ви казвам: ако не ядете плътта на Сина Човечески и не пиете кръвта Му, не ще имате в себе си живот. Който яде Моята плът и пие Моята кръв, има живот вечен, и Аз ще го възкреся в последния ден. Защото плътта Ми е наистина храна, и кръвта Ми е наистина питие. Който яде Моята плът и пие Моята кръв, пребъдва в Мене, и Аз в него. ...И когато ядяха, Иисус взе хляба и, като благослови, преломи го и, раздавайки на учениците, каза: вземете, яжте: това е Моето тяло. И като взе чашата и благодари, даде им и рече: пийте от нея всички; защото това е Моята кръв на новия завет, която за мнозина се пролива за опрощаване на грехове.

И се радват, че агнето Исус им е изкупило греховете с кръвта си. Няма кръв -няма изкупление...Няма как да се примамят евреи(демони), ако няма кръв... Богът на йахудите-Йахова полудава, като помирише миризмата на изгорен въглерод- изгорена плът:Изход 29:18


image

Левит 1:13 Левит 4:25
.......... това е всеизгаряне Господу, благоухание, жертва чрез огън Господу.............. на олтара за всеизгаряне, и тогава да излее кръвта му в подножието на олтара за всеизгаряне;Молох-Бал са слънчеви култове.

Юдеите са извратили същността им, като са приписали качествата на "холокауст"(все-изгаряне) от Яхве на тях. Те са ги направили идентични с тях и на своя Яхве. Молох, Бал и Ел- са нагодени към собственият им кръволок Яхве. Последният е лунен култ, идентичен с вакханалията. Асимилацията не предполага възприемане на чужди качества върху своите, а тъкмо обратното-чуждите качества се претопяват в моите собствени. Не друго, а точно ревността и гневът ГОРЯТ деструктивно!Те са качества именно на огнедишащият дракон Яхве! Те се свързват с фалшивото его "аз съм".Тяхната религия всъщност е нагодена и се променя според угодата. Талмудът (на иврит: תלמוד "указанията") се смята за авторитетен запис на религиозни обсъждания на еврейски закони, етика, легенди и истории. Той е основен източник за законодателство, обичаи и морални ценности на юдаизма. В основата на Талмуда е залегнал Стария завет, особено първия му раздел - Петокнижието (Мойсеевият закон или Тората). Талмудът се състои от две части или сборника, Мишна ришона и Гемара, обсъждане на Мишна (термините Талмуд и Гемара са взаимнозаменяеми). Гемара се основава на по-ранни текстове от Тората и по-специално от Мишна и от своя страна е в основата на всички по-късни кодекси на еврейския закон и на голяма част от религиозната им литература.                  
                                                                                                     image                                                                                                
http://1.bp.blogspot.com/-dfG1tIH4IxA/TVwJ10IwQjI/AAAAAAAA
COo/tSIFjtSuZn0/s640/ka_aba.jpg

 
Черният куб Ка"аба плагиат на "Утробата на Вишну:Демоните винаги казват на бялото - "черно" ,както и- на лявото- "дясно"; и обратното.. Шайвитата обикалят около Шива-линга храмът по часовниковата стрелка- еволюция, от Шива към Брахма, а мюс-те обикалят около Кааба обратно на часовниковата стрелка- деволюция от Шива към Майа и МахаМайа-Кали/енергията от земята изтича обратно на час. стрелка т. е. отдават енергия при тези обиколки но на кого/.
Падналите духове Яхова и Аллах копират и едноврменно извръщават Шива: "Да ги връзваш за знак на ръката си, и да бъдат като надчелия между очите ти". Второзаконие 6:8 ; "Това ще ти бъде за белег на ръката и за спомен между очите" Изход 13:9 Шива, който разрушава(но - демоните и непотребното) бива копиран именно от тях - баш паразитите- юдеите. И те искат да бъдат разрушители, но Разрушението на Шива да ги подмине( с цел да паразитстват над труповете на неюдеите и управляват материалната енергия).2 Посвети на Мене всяко първородно, всяко, което отваря утроба между израилтяните - и човек и животно; то е Мое. 7 Безквасно ще се яде през седемте дни; и да се не намери у тебе квас, из всичките твои предели.16 Това ще бъде за белег на ръката ти и за надчелие между очите ти;Изход 13
Масово клане на отрочета(особено мъжки)е най-най-любимото
занимание и специалитет на заведението "Йаху-Аллаху".
Трудно бихте трогнали "любящ християнин", който следва библията,
че любовта на Авраам към първородният си син, минаваща през
бащиният нож към гръклянът на синът, била не толкова
"божествена", колкото любовта на Йах и йудеите към Христос.
Демоните винаги казват на бялото - "черно" ,
както и- на лявото- "дясно"; и обратното
6 старци, юноши и девици, младенци и жени избийте съвсем; но не се приближавайте при никого от ония, върху които е белегът; и започнете от светилището Ми. Прочее, те започнаха от старейшините, които бяха пред дома.
7 Тогава им рече: Осквернете дома и напълнете дворовете с убити; излезте. И излязоха та поразяваха в града. Езекиил 9
Наблюдаваме вакханалията тука тече с пълна сила(баала)....
Понеже са в тамас(невежество), обладаните от дух Ах и Йаллах яростно отричат всичко човешко. Проблемът с достигането на Божественото е, че не трябва да се отрича човешкото, а да се над-могне. Възходящата градация е дух-демон-животно-човек--дев-Бог.Къде тук се намират обожателите на Ал/Я/хова и Йаллах?...Пълни ритуални плагиати на Махамада от Шива:
1. Шайви-молитвеният ритуал се казва "Намаскар"(Namaskar),
мюсли молитвеният ритуал се казва "Намаз"(Namaz).
2. Шайви-позата за молитва се казва "Саштанг намаскар" - 8 допирни точки със Земята, (ашта-8),
мюс-те се молят с 8 допирни точки със Земята- поза "камила".
3. Шайвитата си избръсват главата преди да влязат в Шива-линга, оставяйки си само "шика"(спопче коса),
мюс-те се избръсват главата преди да тръгна за Кааба в Мекка, оставяйки си само брадата.
4. Шайвитата си вземат за храмът 2 бели безшевни дрехи,
мюс-те си вземат за Кааба 2 бели безшевни дрехи.
Мохамед(Махамада) е казал на своите хипнотизирани при ритуалите :
"Правете ОБРАТНОТО каквото "езичниците" правят
1. Шайвита държат муртитата вътре в храмът Шива Линга от черен камък А-суетха(aswetha),
мюслитата държат "черният камък" - ал асуад/al aswad("йони")- вън от Кааба.
2. Шайвита поставят муртитата вътре в средата на храмът Шива-линга,
мюс-те поствят "черният камък" Ал асуад/al aswad(йони)- вън в ъгъла в ляво на Кааба.
3. Шайвитата обикалят около Шива-линга храмът по часовниковата стрелка- еволюция, от Шива към Брахма,
мюс-те обикалят около Кааба обратно на часовниковата стрелка- деволюция от Шива към Майа и МахаМайа-Кали.
4. Шайвитата обикалят около Шива-линга 7 пъти(колкото са пръстените на Сатурн) за обожание,
мюс-те обикалят около Кааба 7 пъти "за уважение".
5. Шайвитата се молят с длани допрени една до друга,
мюс-те се молят с длани раздалечени една от друга.
6. Вратата на храмът Шива-линга е в средата,
вратата на Кааба е в ъгъла(в дясно).
"Черният камък" от Кааба "имал извънземен произход"-част от астероид-метеорит от времето на Адам и Ева. Може би това е причината минаретата да имат форма на ракета и щом липсва Шива-Линга -мюслитата търсят Черният камък на Шива-Линга в космосът, а може и да е дълбоко в Йони, като- Кали? Със сигурност черни камъни, скъпоценни камъни и "черно злато" идат от Долните Земи, където Шива често слиза да удволетвори духовете за това, че желаят да затъват в невежеството, тръгвайки от Анта-рикша лока, през Средната Земя- Бхур, слизайки до Била сварга и надолу-Питра лока..и Адхо-лока.
Обектът(безличното) на Безсъзнателното обожание е "Утробата на Вишну"("U-Terra", Лат. "uterus") , където душите влизат, "слизайки от материята"(това показва, че е локал "под материята", което езотериците на ричат НИХИЛО- Лат. "нищо"). Но "нищо" не съществува, а на негово място същестува "безсъзнаване". Безсъзнаването не е "нищо", а - състояние на съзнанието, при което следва кармично(съдбовно) ново проявление в матрицата! Този процес е наречен "пре-раждане" в матрицата.."Утробата на Вишну" се обожава в Египетските Лунни култове, като "обожаване на ковенанта", откъдето юдеите са изплагиатствали за светинята си - "кивот". Латинската дума е "кабина, кабинет", асициирано с Арабската дума "кааба"("куб"), на Гр. κύβος= кивос е "куб" и "УМИРАМ"!
"Кивот" иде от еврейската дума "кИвос"(κύβος), което ще рече "КУБ" и "умирам".
"Куб" на арабски е "кааба". "Завет"(съглашение, договор) на английски е "covenant", а на гръцки е "симвОлейо"(συμβόλαιο).
Ark of the Covenant" / "Куба на Символизма"!
Светините на Абрахамизмът: кивотът, кааба, черните камъни, т.нат.
са плагиат- изопачения на Шива(Линга/Йони).
Наградата за благочестивите мусулмани се нарича "Джана"( جنّة"Градината" , Garden). Това е Райската градина на Адам и Ева- "Едем", описана в юдейската библия, който талмудчени хазари са диктували на неграмотният Мохамед, инкарнация на демонът Маха-мада). Адам и Ева, коити и изфабрикувани персонажи да са, да плод на фантазията на извънкласовите, не можейски да разберат Шастрите, които са за брахмани и класови. В "Градината" се живее "на корем". При влизането в Градината те огрява Силна Лунна Светлина, следват фонтани и водопади. По цял ден се опъва праведникът под дебели сенки, когато ограднее си отваря устата и някой плод пада директно в нея. Градината е изключилно за праведни материални мъже, които са носели бради. Между другото- в джамии и мусулмански храмове се допускат само материални мъже. Мусулманският Рая е за тях. Като "материални мъже", тези примитиви са били на Земята в човешка форма, вечно с огромен сексуален апетит. Ако не са успели да имат там много жени за разплод, то в раят "Джанна" всеки праведник има минумум 72 девствени девици(за разплод, разбира се). Млади юноши им прислугват, поднясяйки им в златни посуда плодове, вода и вино. Забележете- приживе на Земята са яли месо, като кучета, а сега в раят си - плодове!! Вече са вегетарянци и ненасилници!!                                                                                                                                                                                           image                   

Какъв е " духовният ефект"(последица)от извършване на животински и кървави жертвопринушения или консумацията на месо, особено във векът на кали-йуга?... - Душата не може да се освободи от цикълът на прераждания(самсара) и попада отново и отново в "Утробата на Вишну"("U-Terra", Uterus) безсъсзнателно в "махат-таттва", чакайки съдбата си при Ново Съторение(Проявление в материалният свят). Преди това резидира за известен период от Време в адът и Питра-лока (виж ВЕДАическа космогония) за да изтърпи кармичните си последствия. Следващата и форма на инкарнация е най-много животинска по съзнание. Спирайки кръвпролитието душата спира да се вкарва в Утробата и така преминва ОТВЪД С ПОМОЩТА НА КРИШНА В СЪЗНАНИЕТО СИ!(паралел: жената спира да ражда деца, когато и спре менструалният цикъл)!! "Въпреки че човек може да бъде религиозно предразположен, животински жертвопринoшения се препоръчват при шастрите, не само във Ведите, но дори и в съвременните писания на други секти ... Когато тези хора убиват животни, те поне могат да правят това в името на религията си. Въпреки това, когато религиозна система е Трансцендентална, като религия Ваишнава, няма място за животински жертвопринoшения. "
(Шрила Прабхупада, Шримад Бхагаватам, 4.26.1-3 тълкуването)
Думата "Ваишнава" се отнася за поклонник на Бог Вишну, който е същият като Бог Кришна. Следвайки принципите на преданото служене, ние нямаме нужда от светски жертвен материал. Всички ние трябва да се опитаме да достигнем до такава платформа. Отказването от яденето на месо може да изглежда много трудно, но ако ние посвещаваме себе си в постоянно възпяване имената на Богът с преданост и любов, "Харе Кришна Харе Кришна, Кришна Кришна, Харе Харе, Харе Рама Харе Рама, Рама Рама, Харе Харе", тогава ние със сигурност ще успеем.
                                             image                                                                                                             

КОРБАНЪТ В ПРАВОСЛАВИЕТ(ОПРАВДАТЕЛНО)                                                        
Православното разбиране на жертвените приноси има за свой център Образа на Изкупителя Христос и примера на Неговата кръстна жертва. В Христа Разпнатия ние не виждаме праведен човек, даряващ на Бога детето си, част от добитъка или реколтата си, за да бъде той и домът му благословен на земята. В Повесения на кръста ние съзерцаваме безгрешния и най-прекрасния (вж. Пс. 44:3), Добрия Пастир, Който отдава Сам Себе Си за нас и за нашето вечно спасение - без да търси своето.

Старозаветните жертви са частично предзнаменование за смъртта на Христа, Който като непорочен Агнец трябваше да пострада на кръстното дърво за спасението на света. С пришествието на Христос старозаветните жертвоприношения са отменени, защото след принасянето на най-святата и истинска жертва - Богочовека - другата, която е праобраз на истината, престава да съществува, изчезва като сянка[9]. Така, както изчезна Соломоновият храм, за да отстъпи място на Христовото Тяло - Църквата, с нейните безчислени храмове по лицето на цялата земя, в които неизменно се служи най-великата и безкръвна Жертва за всички народи - св. Евхаристия.

И това стана, за да се изпълнят думите на Спасителя, изречени от Него, когато веднъж излиза от Соломоновия храм: „Виждате ли всичко това? Истина ви казвам: няма да остане тук камък на камък, който да не бъде сринат" (Мат. 24:2). И още: „Иерусалиме, Иерусалиме, който избиваш пророците и с камъни убиваш пратените при тебе! Колко пъти съм искал да събера чедата ти, както кокошка събира пилците си под крилете, и не рачихте! Ето, оставя се вам домът ви пуст" (Лука 13:34-35). „В новата благодат християните с вяра трябва да принасят на Бога духовна жертва, без която и за юдеите старата жертва не е била полезна"[10].

Защо духовна жертва? Защото нищо от материалните неща, които преди и след Голгота хората принасят, не е действително тяхно. И наистина - не жертвата във вид на овен, с която завършва Авраамовото изпитание, е причината за Божието благоволение към Авраам, а неговото доверие в Господа и готовността му да пожертва най-скъпото си в име Господне. Чудесната поява на овена, който не е от многобройните Авраамови стада, е най-отчетливият Божи знак за това, че ние не можем да Му принесем нищо от себе си, тъй като всичко по лицето на земята, включително и нашият живот, са Божии. Затова дарът, който Бог с радост приема като наш принос, като нещо наистина наше, това е любовта и вярата ни, които се раждат в красивите дълбини на нашата осъзната и богоустремена свобода.

Как тогава следва да възприемаме и практикуваме принасянето на КОРБАН в Православната ни църква?!

Може ли вещественото приношение във вид на храна да бъде същевременно и духовна жертва?!

Преди да отговорим на тези въпроси би било полезно да набележим неправилните разбирания и практики, които съществуват сред народа ни по отношение приготвянето и раздаването на корбан.

Наследявайки някои заблуди още от времето на езичеството и турското робство, през годините на атеистичния режим, наред с всички останали отстъпления от Свещеното Предание и Свещеното Писание на Църквата, се състоя и неразумното „еманципиране" на голяма част от българите спрямо свещенослужителския авторитет на православното духовенство и спрямо благодатния богослужебен живот в православния храм. През последните бездуховни десетилетия, било поради религиозна неграмотност или духовна леност, било поради горделивост или негативна настроеност спрямо Църквата, болшинството от сънародниците ни не посещават редовно храма и така сами се лишават от благословеното общуване със свещенослужителите. Това дава своето отражение и върху обичаите, свързани с личния и семейния духовен живот, с индивидуалните оброци и приноси, с отбелязването на семейните годишнини и празници.

Стана обичайно човек сам да отиде в църква, да си допре иконката или новото кръстче до дадена светиня, без да помоли духовника за молитва и освещаване, и да реши, че те вече са осветени. Или да се доближи до купичката със светена вода, да вземе потопената в нея китка и сам да се поръси за здраве. Или да сключи граждански брак, без да скрепи връзката си в благословеното св. тайнство Брак. Или да донесе дреха на болен, да я допре до св. мощи и да си тръгне забързан за вкъщи, без да е поискал духовен съвет, без да е получил духовна полза от свещеническата молитва за себе си и своя дом. По същия начин бе разкъсана връзката между миряните и духовниците, между дома и храма по отношение отдаването и освещаването на корбан. Това благословено чинодействие на Църквата бе масово подменено с нехристиянски, извънцърковни и полуцърковни практики, всяка от които претендира да бъде корбан.

Ето няколко примера:

1) Коли се жива риба / птица / животно у дома и се сготвя, като се нарича на конкретен повод - годишнина от злополука, катастрофа, изцерение, събуждане от кома и др. Заколеното животно се възприема като заместител на човешкия живот и се жертва вместо него, та да живее човекът в здраве и благоденствие. Консумирането на корбана става в рамките на семейството или на най-тесен кръг от близки, съседи или приятели, без той да е осветен предварително от духовник.

2) Донася се в храма ястие, което не се освещава от духовник, а само престоява за малко там, след което се отнася отново вкъщи и се консумира като корбан.

3) Донасят се в храма сол, вода за освещаване от духовник, които после се ползват в къщи като част от продуктите, нужни за приготвянето на корбана.

4) Приготвя се и се раздава корбан в църковен двор, при оброчище или в необитаем манастир, но без освещаващото служение на духовник - било поради липса на такъв, било поради конфликт между приносителите на дара и духовното лице, отговарящо за дадена енория или св. обител.

5) Често корбанът не се споделя с никого извън най-тесния семеен кръг, а това е себичност, която противоречи на Христовите заповеди на любовта. „Защото, ако обикнете ония, които вас обичат, каква вам награда? Не правят ли същото и митарите? И ако поздравявате само братята си, какво особено правите? Не постъпват ли тъй и езичниците?" (Мат. 5:46-47).

Когато Господ Иисус Христос говори за корбана (в Марк. 7:11), Той поставя понятието във възможно най-широкия му контекст (Марк. 7:1-13) и го определя като „дар Богу", чрез който даден човек би могъл да се ползва от друг човек в име Божие. Същевременно Спасителят ни призовава така да живеем, че да не допускаме привидното благочестие на благотворителността или обричането на дадено имущество и придобивки да бъдат лицемерно прикритие на нашия стремеж да лишим определен човек или група хора от ползването на същите тези блага.

„Събраха се при Него фарисеите и някои от книжниците, дошли от Йерусалим, и като видяха, че някои от учениците Му ядяха хляб с нечисти, сиреч, неумити ръце, укориха ги. Защото фарисеите и всички иудеи, придържайки се о преданието на старците, не ядат, докле си не умият ръцете до лактите; и като си дойдат от тържището, не ядат, докле се не умият. Има и много друго, което са приели да пазят: измиване чаши, шулци, котли и пейки. След това фарисеите и книжниците Го запитват: защо учениците Ти не постъпват по преданието на старците, а с неумити ръце ядат хляб? Той им отговори и рече: добре е пророкувал Исаия за вас, лицемерците, както е писано: "тоя народ Ме почита с устните си, а сърцето му стои далеч от Мене; ала напразно Ме почита, проповядвайки учения, - заповеди човечески." Защото вие, като оставихте Божията заповед, държите се о преданието човеческо, миете шулци, чаши и вършите много други подобни неща. И им рече: добре отменяте заповедта Божия, за да спазите вашето предание. Защото Мойсей е казал: "почитай баща си и майка си", и, "който злослови баща или майка, със смърт да се накаже". А вие казвате: ако някой каже на баща или на майка: корбан, сиреч, дар Богу, е онова, с което би се ти ползувал от мене, - такъв вие не го оставяте вече да стори нищо за баща си или за майка си, като престъпвате словото Божие чрез преданието си, що сте вие предали, и вършите много подобни неща".

С тези Свои слова Господ подчертава, че корбанът трябва да се практикува така, че винаги да подпомага изпълнението на Божиите заповеди, а не обратното. Основната тема в този новозаветен пасаж не са еврейските обичаи и традиции сами по себе си. Иисус Христос не ги забранява. „Проблемът е издигането на човешкото предание над преданието или заповедите, установени от Бога (ст. 8). Преданието на старците (ст. 3) е сбор от тълкувания на Закона, предаван устно, който за фарисеите и книжниците (ст. 1) е също толкова авторитетен, колкото и записания Моисеев Закон. Съгласно това предание самоочистването от осквернителен контакт с езичници или грешници (ст. 3-4) представлява външен акт на церемониално умиване. Също - приношения към Бога могат да бъдат извършвани чрез обещания. Затова и някой би могъл да посвети определено имущество или приходи на Бога (корбан, ст. 11), за да предотврати възможността собствените му родители да ги ползват, но същевременно продължавайки той самият да ги ползва. Тези вторични предания засенчват първоначалните Божии заповеди и послушанието към тях. Преданията, които не са от Бога, никога не бива да изместват преданията, произлизащи от Бога или от Свещеното Предание (2 Сол. 2:15; 3:6). За разлика от Свещеното Предание, човешките предания може да попречат на хората да се доближат до Бога (Рим. 2:24; Кол. 2:8)"[11]. Като цитира св. пророк Исаия, Иисус Христос посочва сърцето, а не външни фактори, като източник на злини, които биха могли наистина да осквернят човека: „Тоя народ се приближава до Мене с устата си и Ме почита с устните си, а сърцето му стои далеч от Мене; ала напразно Ме почита, проповядвайки учения, - заповеди човешки" (Мат. 15:8-9). „Заповедта да почитаме баща си и майка си е първата от Десетте Божии заповеди, която касае човешките връзки. Делата на служение и посветеност на Бога не са ценни, ако при извършването им човек изоставя личната си отговорност към своите ближни. Правилните човешки взаимоотношения са необходим елемент на християнското благочестие"[12].

Христовите думи в Евангелието от Марк очертават извисяващите и съборни функции, които Господ влага в правилното практикуване на корбана, независимо от това какви са неговите пожертвователни разновидности: постно ястие, рибена, пилешка или агнешка супа с хляб, печен шаран, друг вид храни, имущество, финансови средства за раздаване, физическа помощ или духовно служение на Бога и ближните. Истинският и Вечен Първосвещеник не описва корбана като заместително-изкупителна жертва, защото Той Сам и Единствен е „Агнецът Божий, Който взима върху Си греха на света" (Йоан. 1:29). Ако перифразираме евангелския текст според Марк (7:11), можем да изповядаме истината, че Месия е Тази богопромислителна Жертва, от Която ние се ползваме с дръзновена надежда за възкресение и блажен, вечен живот. Затова за православните християни корбанът няма и не може да има заместително-изкупителна функция - в смисъл на „кръв за кръв" и „живот за живот". Защото корбанът не може да се сравни с Този, заради Когото Църквата възкликва по време на св. Литургия: „Твоя от Твоих Тебе приносяще о всех и за вся" в момента, когато се извършва възношението на Светите Дарове, на които предстои по духовен начин да се пресъществят в Тяло и Кръв Христови. А в евхаристийното тайнство изцяло се реализира изкуплението и обновлението на човешката природа, единението между човеците, причастяващи се с Тялото и Кръвта Христови, живоносното съединение на всички вярващи с Главата на Църквата - Христос, „Който стана за нас премъдрост от Бога, и правда, и освещение, и изкупление" (1 Кор. 1:30).

Така че, това, което православните християни следва да виждат в корбана, е възможността за отдаване на дарове за материално и духовно насищане на ближните като акт на благодарност към Бога и измолване на благословението Божие върху всички.

Ако в юдаизма и исляма корбанът/курбанът има и ярко изразена лична ориентация, в християнството корбанът надминава ограничените рамки на отделния човек и неговия личен духовен и материален интерес. Може да се каже, че чрез дарявания и поделяния между човеците корбан се подражава на евхаристийното послание за единение и сплотяване на хората, както и на всички тях с Христос. Защото, където са събрани двама или трима в Негово име, там е и Той посред тях (срв. Мат. 18:20). Корбанът в Православната църква следва да се възприема като социално ориентирано и същевременно духовно продължение на литургичното общо дело на любовта, преобразяващо общността в истински народ Божий. Това може да бъде и бива, когато корбанът се принася и раздава с безусловна себеотдайност като израз на жаждата за пълно споделяне и съвършено единение с ближните и Света Троица.    
                                                                                            image                                                                                                                           
И тъй като Бог е Вседостатъчен и Всеблажен и от нищо не се нуждае, и тъй като нищо от това, което имаме, не е наше, освен съкровището на сърцето, принасяните от нас материални милостини и духовни дарове са угодни на Бога само ако те се даряват Нему чрез щедрото им и радостно споделяне с Неговото творение, което Той обича безкрайно, вярно, всемилостиво и безусловно. Затова и св. Йоан Богослов възкликва: „Възлюбени, нека любим един другиго, защото любовта е от Бога, и всякой, който люби, е роден от Бога и познава Бога; който не люби, той не е познал Бога, защото Бог е любов, Божията любов към нас в това се яви, дето Бог проводи в света Своя Единороден Син, за да бъдем живи чрез Него. В това се състои любовта, че не ние възлюбихме Бога, а Той ни възлюби и проводи Сина Си да стане умилостивение за нашите грехове. Възлюбени, ако тъй ни възлюби Бог, и ние сме длъжни да любим един другиго. Бога никой никога не е видял. Ако любим един другиго, Бог пребъдва в нас, и любовта Му е съвършена у нас" (1 Йоан. 4:7-12).

Само с такава любов принесен и споделен, корбанът ще бъде истински дар Богу! Амин!!!

image





Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha2
Категория: Други
Прочетен: 8685504
Постинги: 4190
Коментари: 1130
Гласове: 1577
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031