Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.12.2017 20:20 - Любимата ми Скала
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3007 Коментари: 24 Гласове:
16

Последна промяна: 14.12.2017 20:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Имам няколко любими скали в моето село и около него. Днес ще ви покажа една от тях.

Стоя на върха на скалата, на която се намира Кулата – старият турски конак, който днес е превърнат в музей.

image
Ръбът на скалата е надвиснал над Янтра, има към 20 метра височина тази скала, по моя преценка. 
Наричам я „моята” скала, защото имам някои много силни преживявания с нея.
Има остатъци от нещо като стъпала, на места са много отчетливо изсечени. Възможно е някога да са слизали оттук до реката. 

image

Гледка от ръба на скалата към вътрешността, към Кулата.

image
Ето Янтра, отдолу спокойно тече...
image
Някаква съвременна статуя е „изникнала” на ръба, а преди я нямаше…

image
От скалата се слиза по вереф, за предпочитане на 4 крака, и заднишком, тъй като е доста стръмно и има опасност човек да се изтъркули право в реката.

image
Едно стъпало по-ниско.

image
И още по-ниско.

 image

Съвсем малко остава до реката.

image
Така изглежда скалата отдолу, от южната й част.

image
Прилича ми на жена с чипо носле и веещи се назад коси. И моето носле е чипо, ала нейното  е по-чипо.

image
От брега на реката може да се хване почти цялата скала, по протежението й. Но пак не е съвсем цялата, липсва най-ниската част.
image
А тук има едно лице, което ме гледа. Очите са особени, като гущерови. Но изглеждат добронамерени. Може би просто любопитни.

image
Ето как са изпъкнали, и не спират да се взират в мен! Като се движа, имам усещането, че се движат с мен и ме следят.

image

В по-горните сегменти скалата е ронлива. Но основата й е стабилна. 
image

Поемам по тарзанската пътечка, да заобиколя скалата

image
Долу, край реката, няма брод, скалата директно граничи с водата, ето защо този сегмент се преджапва, придържайки се към скалата. Дъното е много хлъзгаво. Понякога се случва подхлъзване, падане и намокряне. Както винаги съм без резервни дрехи - не обичам да нося багаж, освен ако изрично не се налага!

image
Пирамида, която незнайно как е попаднала тук. Дали се е изтъркулила отгоре - на мен ми изглежда сякаш е нарочно поставена. Кога и от кого, не може да се знае, и старите леденичани не знаят.

image

Преминаването между пирамидата и основата на скалата става отново на 4 крака. Процепът е много тесен.

image

Ето пирамидата и от другата й страна.

image


А това е моята ниша. Не съм я издълбавала аз, така я намерих. Много уютно е в нея, човек може часове да седи и да слуша реката и птиците.

image


image
Повдигайки очи, от нишата ми, се вижда надвисналата скала. Обичам това усещане, Като закрила.

image
 
Малко време, или безвремие - за любуване на гледката.

Обичам малките пухкави облачета, които се отразяват в реката и приличат на бита сметана. Да му се прииска на човек да си вземе в шепа. Обичам и дърветата, чиито отражения нежно танцуват с реката, с нейните движения…
image

image

image

Заобиколих скалата, ето тук се вижда кулата. И хотел-ресторантът до нея. За съжаление ресторантът вече не работи, а беше толкова хубав и самобитен, и кухнята беше превъзходна.

image

Излизам на брега на реката от северния край.

Разкошни пухчета - как да не му се прииска на човек да се зарови в тях и да се превърне в пухче?!
image

image

А по пътя към вкъщи намерих…череп. Мисля, че е на куче. Много странна поличба. 

image


image
Декорирах градинската масичка с него, дано не плаши гостите ми.
image
Любопитните носове са тук, много ясно, стопанката донесла нещо странно, трябва да се проучи. Троя и Грейси са първи.

image


image
А Кери е твърде заета да любопитства какво е онова нещо, дето 
постоянно щрака в ръцете ми.

image
Скоро ще ви покажа и някои любими скали от гората.






Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krassko - Чудесна разходка...
14.12.2017 20:36
И аз се разхождах в парка днес, една жена дори ми завидя, че живея срещу парка.
Беше слънчево и приятно, дори се "наградих" с една биричка:)
цитирай
2. vesever - Краси, в такива хубави дни как да не ...
14.12.2017 20:48
Краси, в такива хубави дни как да не излезе човек!
Това бе един от съвършените едни - така наричам дните, в които всичко е толкова добре подредено, хармонично, слънчево, че се чувстам наистина в Рая :)

Добра награда си си измислил, аз пък съм недоволна, че спряха радлера, само през лятото го има, а освен него друга бира не пия.
Обаче сега ще се награждаваме вкупом с мляко с какао - кой както се уреди ;)
Благодаря ти!
цитирай
3. born - Без майтап !
14.12.2017 20:55
Напълни ми душата ! Благодаря ти !
цитирай
4. ladylady - хубава музика..
14.12.2017 21:09
весели празници,
и повече споделени радости..
/ти си като Индианка Търновска..
майтапче, веси..
всъщност ,отдавна исках да ти кажа..
Живота започва след 40..
всичко дотогава е само репетиция..
баба Джулия
цитирай
5. vesever - 3. Моля, пак заповядай!
14.12.2017 22:01
3. Моля, пак заповядай!
цитирай
6. vesever - 4. Весели празници и на теб!
14.12.2017 22:02
4. Весели празници и на теб!
цитирай
7. cinderellathespy - За скалите...
15.12.2017 10:32
Еееех, Веси....
И аз сънувам все една скала, но тя е много далече....
В друго време, в друг свят...
И съм седяла на нея, и съм вяла коси, и съм попивала хоризонта,
и някой ми е свирил на китара - писала съм такива стихове
преди време - някаква продукция на несъзнаваното, спомени
които подсъзнанието ми пази... :)
А твоя пост както винаги носи много романтика и нежност! <3
При нашите скали на Ахинора отдолу няма река, но пак е хубаво.
Някой от следващите пъти като отидем, може да се опитаме да се спуснем
по пътеката отгоре, която води долу до Текето. Ще видиш пещерната ниша,
която е отдолу в гората. Усещането за скала съзнанието ми най-силно свързва
с Калиакра... и самоотвержената жертва на девойките, а и някои мои лични
преживявания. Иска ми се да отида и да видя и Кървавата скала при Враца. Сънувала съм сън свързан с това място преди време.
Усмихнат петъчен ден!
Прегръдки,

Ели
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Весе!
15.12.2017 10:39
Вълшебно е при теб и тази твоя Скала с Янтра дълбоко в корените й! Благодаря ти за усещането, за споделеното... Най-хубавото е, че е необяснимо с думи :) Значи си е много твое и истинско. Прегръдки и светли, топли и искрящи от обич и хубости празници! :)
цитирай
9. vesever - Ели, надявам се да достигнеш до с...
15.12.2017 11:00
Ели, надявам се да достигнеш до скалата от съня ти, каква изненада би било, ако успееш да я намериш и тук, в това време и в този свят....пожелавам ти го!
Непременно бих искала да отидем по тази пътека до текето, още ми държи от лятото, и оня камък, с надолу главата, и просторът от високото... <3
и пещери обичам, много вълнуващо е да се влезе в пещера, а съм била в малко досега...
С приятели от блога обмисляме през пролетта посещение на някои уникални, направо неземни места, аз писах в групата, но ще ти напиша и лично, ако искате с Жоро да дойдете, вие като имате кола, е лесно, виж аз все трява да разчитам на "външен" транспорт...а толкова красоти искам да видя...
Прегръщам те и аз, Ели, слънчево да ти е, и до скоро!
цитирай
10. vesever - Наде, привет! Да, наистина е н...
15.12.2017 11:02
Наде, привет!
Да, наистина е необяснимо с думи, това са моите райски мигове, усещането е невероятно, и дори фотографиите не могат да го пресъздадат изцяло...това е друг свят, далеч от рутината и дребнавостите на човешкия свят...
Благодарна съм, че имам възможността да живея на такова място!

<3
цитирай
11. cinderellathespy - За черепа...
15.12.2017 11:16
Сега се сетих и още нещо – преди години ходихме с колеги на разходка в гористото на едно село до Исперих. И там си намерих и аз като теб един череп мисля, че беше от коза или бивол, имаше два рога така настрани. С една колежка имаме снимка как стоим на два стола от двете страни на една масичка, а черепа е по средата на масата между нас, сякаш държи някакво равновесие. Много интересна снимка и спомен. Черепа според мен е символ за тяло, не за душа. Символа за душа са намерени перца от гълъб, от орел и други такива - символи за ефирност, за вятър. Усмихнат ден! Ние на обяд ще си правим предколедно събиране за сплотяване на колектива! Така сме вече трета седмица! Едната колежка е направила торта, другата – баница! Сега ще дегостираме и ще оценяваме!:))))))

Eли

пп: Като каза пещери се сетих за две книги, които ти препоръчвам да прочетеш - "Мастиленият лабиринт" и "Антихтона на Данте", двете са на Людмила Филипова. В тях се случват много интересни неща в едни пещери... Любими са ми. Два пъти съм ги чела! Аз съм влизала в Ягодинската пещера, в Дяволското гърло и в Ухловица, трите са в Родопите, също и в Бачо Киро при Дряновския манастир и Снежанка, последната е близо до Батак. Най-много ми хареса Кристалния водопад в Ухловица и зимната зала за сватби в Ягодинската! Струва си да се видят! Живот и здраве ще се организираме през новата година и ще пообиколим. Жоро иска да си наемем кемпeр и с него да попътуваме през пролетта! Ще видим! :)))
цитирай
12. vesever - Елиии, супер сте си вие, трета се...
15.12.2017 11:28
Елиии, супер сте си вие, трета седмица, кой като вас!
Много ме усмихна! Да сте живи и здрави и все така добър колектив!

Пък ние още елхата не сме украсили, ще гледам до края на седмицата да я украсим, имаше силни ветрове и се притесних да не отвеят гирляндите - борчето и хвойната точно под склона украсяваме...май утре ще е денят!

Вие много пътувате, прекрасно е!
За пещетите, които изброяваш, само съм чувала...
Но се надявам догодина да мога и аз да видя някои красоти..
С кепмер със сигурност е вълнуващо, само веднъж съм нощувала така, в Скарбъръ, бях с децата на гости на приятели в Северен Йоркшър и оттам прекосихме Англия надлъж и нашир, с колата им, с автобуси, влакове, с техния кепмер - един куп пътувания - супер приключенско беше!
Те се вдигат с кемпера и отиват където им хрумне, спонтанно, така обикалят всевъзможни дестинации...
П. П. За черепа и аз се учудих, че такова нещо намирам, инак редовно си намирам бели перца и понеже вярвам, че са символ от ангелите, си ги слагам по джобовете и чантите, и постоянно изпадат перца от мен, веднъж в един офис, отивам да плащам сметките, вадя портмонето си и почват да падат перца, един човек до мен доста се учуди и ме пита да не съм почнала да се оперявам )))) супер смешно беше...

цитирай
13. vania23 - Прекрасни са снимките, Веси!
15.12.2017 11:53
А там, край теб, е красота голяма, аз го зная :) Една снимчица, на която надничаш зад едни зелени пухчета много ми хареса.
Наслаждавай се на последните топли дни!
цитирай
14. vesever - Ваня, благодаря ти!...
15.12.2017 12:02
Ваня, благодаря ти!
Тази снимчица я направих спонтанно, и понеже бях много щастлива в този момент, наистина много красиво се получи...

Винаги ще се радвам пак да дойдете, има още много хубави места наоколо...а скоро ще имам и така мечтаната лодка, за разходка по Янтра...
<3
цитирай
15. didige - Хаха, хихи, трябва да ми покажеш как ...
15.12.2017 19:45
Хаха,хихи,трябва да ми покажеш как се слиза ,хаха,на четири крака,заднешком.Прости ми,но нали съм лудетина и аз ми е интересно.Просто си те представих как слизаш.Изображението на скалата ми заприлича на жабче Веси.Може и да е жабок.:).
И какви съвременни архитектури си иматеееее, които чудесно си подхождат със тези от миналото.Като приказка.От такива скелетни останки се правят чудесни закачалки и декорации.Ще ти изпратя снимки.:)))

цитирай
16. vesever - Диде, няма какво да си представяш, ...
15.12.2017 19:51
Диде, няма какво да си представяш, ше ме видиш в действие.
При едно от последните ми ходения на моята скала леко се изтъркулих, ала не е опасно, най-много да се цопне в реката, кво пък толкоз ))
Щото тогава бях боса и се отчупи малко от ръбчето и от горното стъпало паднах на долното, което е на 2 метра, нищо не е.
Аз казах, вземайте си яки обувки, за гората, скалите, реката, кат' ви юрна, няма спирка, може и до пещерата в Пушево да отскочим, ако има желаещи ))))
Как мечтая да се мушна в нея пещера, ...
Ами наистина е приказка, това си е моят Рай, всичко си имаме и който дойде, не му се тръгва ;))


цитирай
17. didige - Мокър от вода бои ли се? Ти пък. По ...
15.12.2017 20:15
Мокър от вода бои ли се? Ти пък.По вода, по вода,от вода, право пак там.Ако няма подходящи ботуши и гумените ботуши вършат работа.:)
цитирай
18. vesever - Ше се натъкмим подобаващо, не ще и ...
15.12.2017 21:27
Ше се натъкмим подобаващо, не ще и дума ;)))
Туй то!
цитирай
19. planinitenabulgaria - Обичащите скалите - те са живи същества с живот милиони години -
16.12.2017 03:20
от един момент тръгват по Родопите. Вие май сте готова за следващия ход...
Картините от тази разходка са прекрасни.
цитирай
20. vesever - Коста, благодаря!Внаги съм с...
16.12.2017 10:23
Коста, благодаря!
Винаги съм смятала, че скалите са живи, и реките също...
Ами, така изглежда, нямам търпение да дойде пролетта..
Поздрави!
цитирай
21. stih - Видях всичко, Веси!
16.12.2017 16:46
Благодаря за показаната красота и за хубавата музика!
Весели празници!
цитирай
22. vesever - Ели, благодаря ти, че се отби! ...
16.12.2017 18:57
Ели, благодаря ти, че се отби!
Весели и щастливи празници и на теб!
<3
цитирай
23. lexparsy - Страхотно... първата хрумнала дума е Благадяра че сподели
17.12.2017 21:40
Аз като отида на такива "живи' (още на пук) места се юрвам след краката и после се чудя къде са ме отвели :-)))
Хехе... и ако гледаш внимателно може и да видиш наистина неща, дето ги е имало а после не и обратното... ако минеш някъде през мъглата, и те нема, шъ тъ намерим ...
Пак благодарим за споделянето, ако някой е забравил...
цитирай
24. vesever - Лекси, усмихна ме :) Так си е, ж...
17.12.2017 21:52
Лекси, усмихна ме :)
Так си е, живото вдъхновява и човек се забравя ...
Ами, приятелите са за това, за да се намират, дори ако се изгубят....
Виж, почвам да ставам мъдра и да казвам мъдрости....
Благодаря ти!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043457
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол